Możliwość zgłaszania

    • Pacjent ma prawo składać uwagi, skargi i wnioski:

      • ustnie  – bezpośrednio do kierownika przychodni w czwartki w godz. 9:00–10:00.

      • pisemnie,

      • elektronicznie – na adres email info@lecznicamedea.pl

      • anonimowo.

    • W placówce znajduje się skrzynka na skargi i wnioski, umieszczona przy wyjściu z przychodni, obok tablicy informacyjnej.

Ocena i rozpatrywanie

    • Skargi i wnioski są oceniane na bieżąco.

    • Każda zgłoszona uwaga kwalifikowana jest do:

      • doraźnego rozpatrzenia (jeśli wymaga szybkiej reakcji), lub

      • analizy okresowej.

    • Analiza okresowa przeprowadzana jest dwa razy w roku – w czerwcu i grudniu.

Zakres analizy

    • Placówka nie analizuje skarg:

      • zawierających niecenzuralne lub obraźliwe określenia,

      • ponawianych skarg o cechach pieniactwa lub swarliwości,

      • anonimowych zgłoszeń, które nie odnoszą się do funkcjonowania placówki.

Działania korygujące

    • Wyniki analiz są podstawą do wyciągania wniosków i wdrażania działań korygujących.

    • Celem jest ciągłe doskonalenie jakości funkcjonowania jednostki i poprawa obsługi pacjentów.

Jeśli korzystając z usług placówki medycznej działającej na podstawie umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia spotkała Cię sytuacja budząca wątpliwości co do jakości obsługi lub leczenia – masz prawo zgłosić skargę również do NFZ.